onsdag den 30. august 2017

En god aften med gys

Forleden stod den på familiefilm her i det lille hjem, hvilket i praksis kan betyde mange ting, men som udgangspunkt skal det være noget, som vi alle tre har fornøjelse af. På den konto har vi været vidt omkring, men det skal så også siges, at en "familiefilm" sagtens kan være et afsnit af MIDSOMER MURDERS. Men her forleden gjaldt det altså Jordan Peeles GET OUT, som jeg var meget begejstret for, da jeg så den i biografen. Nu havde jeg fået den engelske Blu-ray-udgave hjem med danske undertekster, så nu skulle vi alle se den.

Og det er en film, der virkelig er værd at bruge tid på. Stemningen er vildt creepy, og der er bare så mange små detaljer, der er med til at gøre GET OUT til en fantastisk oplevelse. Manuskriptet kunne godt have været strammet en lille smule, men niveauet er tårnhøjt, og det bliver absolut en film, jeg kommer til at vende tilbage til. Ekstramaterialet på Blu-ray'en har jeg ikke fået set, men jeg ser nu frem til den såkaldte "alternative slutning". Gad vide hvad den går ud på.

Senere samme aften blev det til et gensyn med CREEPSHOW 2 (den så jeg så alene). Den er slet ikke på niveau med 1'eren, men det er nu en meget velfungerende film, og så har den en ganske særlig charme. Historien med tømmerflåden er stadig den bedste, men det er nu også en del at hente i historien om træ-indianeren og den om blafferen. Jeg nød filmen på Blu-ray-udgaven fra 88 Films, og det ærgrer mig helt, at jeg endnu ikke har fået købt 1'eren på Blu-ray. Men det skal nok komme en dag ... og det var under alle omstændigheder en god horror-aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar